-
Jakie narty kupić ?
Witam
Jestem na etapie kupowania nart i butów.
Na co patrzeć przy wyborze nart?
Jeżdżę na nartach trzy sezony i sobie jakoś radzę, jestem takim zaawansowanym początkującym.
Mam budżet max 1500 zł.
Dodam swoje parametry: 180 cm i 90 kg.
Z góry serdecznie dziękuje
-
Przed wszystkim carvingi.
Wybór zależy od twoich umiejętności i preferowanego stylu.
Do jazdy rekreacyjnej lepsze są narty miękkie, które więcej wybaczają, w przeciwieństwie do zawodniczych nart sztywnych, twardych, na których odczujemy każdy błąd.
Jeśli chodzi o długość, do przeszłości należy już kupowanie nart dużo wyższych od narciarza; teraz na ogół jeździ się na krótkich, a dokładniej Carvingi kupuje się mniejsze od wzrostu. Nie powinny sięgać niżej niż do brody. Jeżeli ważysz dużo nie powinny być krótsze niż (wzrost - 5cm).
Dla ciebie proponuje narty długości 170 - 175 cm, jeżeli chcesz jeździć tylko i wyłącznie rekreacyjnie to wybierz narty o długości 170 cm raczej miękkie niż twarde.
pozdr
maurycy
-
Może ci pomoże dobrać odpowiednie narty.
Wybierz narty według wzoru: twój wzrost minus 5-10 cm, najlepiej narty typu all round carver lub allmountain. Są dość miekkie co na pewno ułatwi jazdę osobom, które uczą się jazdy z wykorzystaniem krawędzi. Promień skrętu od 14 do 20 metrów - w zależnośći od tego czy lubisz raczej gęste skręty - jak w slalomie - czy bardziej szeroko ale co za tym idzie szybką jazdę.
Nie polecamy początkującym narciarzom twardych slalomek. Wyglądają fajnie, ale jazda na nich dla osoby, która nie potrwafi jeszcze jeździć na krawędziach jest niczym nie uzasadnionym wysiłkiem. I nie ma w tym przyjemności.
-
Może lepiej będzie wypożyczyć narty
Jeżeli cały czas zastanawiasz się jakie narty wypożyczyć, to moim zdaniem poleciłbym Ci wypożyczenie nart na spróbowanie - to fajny sposób żeby kompleksowo przetestować różne warianty (długość, twardość, profil narty, wiązania etc) i zdecydować się czy np. lepiej czujesz się w ciut krótszych czy w dłuższych.